Online marketing és weboldal készítés, használt autó

Online Marketing 101 Budapest, Weboldal készítés,

Online Marketing 101 Budapest, Weboldal készítés,

Online Marketing

2020. október 07. - Online Marketing 101 Budapest

Online marketing

Röviden az online marketing fogalma: vevőszerzés az interneten. Legalábbis ez a célja. Ha azt is szeretnéd megtudni, hogyan, olvasd el ezt a cikket...

Sok cég készíttet honlapot. Mikor aztán a honlap megvan, két dolog történik (általában egymás után):

  1. A tulajdonos örül, hogy van honlapja és elégedett ezzel
  2. Kis idő után rájön, hogy bár van honlapja, senki nem nézi azt, nem lendült fel a cége, nem jönnek az érdeklődő telefonok vagy megrendelések.

A sikertelenség oka nem a kódolásban, nem a programozás, hanem az online marketing hiányosságaiban található. A sikertelen honlapok tulajdonosai ha meghallják a „marketing” szót, különös idegesség fogja el őket tőle - mert nem is tudják mi az. És igazuk van, mert ha megkérdenik, hogy:

Mi az online marketing fogalma, jelentése?

Szinte senki nem fog épeszű választ adni. Mit mond a Wikipedia?

„A marketing az egyik olyan gazdasági kifejezés, amire nincs egységes definíció.”

Brávó! Ez jó meghatározás! De még nincs vége!

„Szűkebb értelemben a marketing egy olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat.”

Te értetted ezt? Vissza tudnád mondani ennek a mondatnak az értelmét anélkül, hogy visszaolvasnád? Mert én nem. 

A marketinget túlmisztifikálják, pedig ettől sokkal egyszerűbben meghatározható. A „market” angolul piacot jelent. Egy barátom – Sándor Zsolt – mondta azt: Végre le kellene fordítani magyarra a marketing szót, ami tulajdonképpen azt jelenti:

„piacon lenni”

És akkor mit jelent az online marketing? Az online marketing azt jelenti:

„ott lenni az interneten, úgy, hogy megtaláljanak a lehetséges vevőid”

Vagy még tömörebben megfogalmazva:

„hogyan tudok (több) bevételt elérni (törvénye és erkölcsös módszerekkel) a lehető legkisebb befektetéssel”

Az online marketing nem azt jelenti, hogy megvan az honlapod, amin hosszú sorokban dícséred a céged, a terméked és a szolgáltatásod (a legtöbb cég ezzel indít).

Ez még kevés. A honlapod ugyanis önmagában nem találják meg.

A vevők ugyanis a honlapodra általában valamilyen valamilyen közvetítő csatornán keresztül érkeznek. Ahhoz, hogy ezekre a csatornákra bekerülj, erre bizony pénzt kell költened. 

Milyen csatornákon érkeznek a vevőid a honlapodra?

Magyarországon 2002-ben 670 ezer internet előfizetés volt. 2017-ben több mint 7,5 millió.

Ezeken az előfizetéseken keresztül 2017-ben közel 7,5 millió magyar„internetezett”. Nem kétséges tehát, hogy ha a vállalkozásod el szeretné érni ügyfeleit, vevőit, akkor „fel kell kerülnie az internetre”. Ez pedig gyakorlatilag azt jelenti: egy honlapra van szükséged.

Ez elmúlt 9 évben, amióta főállásban honlapkészítésből, keresőoptimalizálásból és online marketing tanácsadásból élek, azt vettem észre, hogy a cégvezetőkben hamis kép él honlapjuk szerepéről.

A legtöbb cégvezető úgy gondolja, hogy ha van egy honlapja, akkor az elérhető a 7,5 millió internetező magyar számára. Ezt az elképzelést szemlélteti az alábbi ábra:

kozvetlen-eleres

Vagyis: van több mint 7 millió internetező, csinálok egy honlapot, kirakom a netre, akkor azt megtalálja a 7 millió ember, és megtalálják a cégem.

Ez a „modell” azonban nem felel meg a valóságnak, vagyis annak, ahogy a honlapod a lehetséges ügyfeleid valójában elérik.

Mi a gond a fenti elképzeléssel?

Egyrészt ne a „cég honlapjában”, hanem a „termék honlapjában” gondolkodj. A vevő nem a céged keresi, hanem egy terméket, amit meg szeretne venni, egy szolgáltatást, amit igénybe akar venni. Ezt a hibát főként szolgáltató cégek követik el, akikben nem tudatosodott, hogy megrendelőik nem a cégüket, hanem a szolgáltatásukat keresik.

A másik hiba az elképzelésben, hogy a 7 millió internetező általában nem közvetlenül találja meg a honlapod, hanem valamilyen közvetítőn keresztül.

Tehát az emberek a keresőbe beírják annak a terméknek vagy szolgáltatásnak a nevét, amit keresnek. A Google pedig megmutatja, hogy melyik honlapok felelnek meg szerinte leginkább a keresett kifejezésnek. Ha az illető rákattint a kereső által felkínált egyik találatra, eljut a termék honlapjára, ahol meg tudja venni azt. A Google tehát egy közvetítő csatornaként működik.

A Google mellett azonban vannak más csatornák, amelyek hatékonyan hozhatnak látogatókat a honlapodra. Az egyik ilyen az  hirdetés. Az AdWords hirdetés bár ugyanazon a felületen jelenik meg, mint a keresési eredmények, mégis más csatorna. Erre a csatornára csak akkor kerülhetsz fel, ha fizetsz. A kersőbe kerülésnek más feltételei vannak.

Vannak további csatornák. Jelentős forgalmat generálhat a közösségi média (social media). Magyarországon a közösségi média (social media) gyakorlatilag egyet jelent egy Facebook oldal létrehozásával, és az erre épülő Facebook hirdetés indításával.

Screenshot 2014-12-11 05.08.01

A fenti ábrából látszik, hogy a lehetséges vevők több csatornán juthatnak el a honlapodra. Ez a modell már pontosabb, de még mindig hiányzik egy fontos tényező, amit a legtöbb cégvezető nem vesz figyelembe.

Ez pedig az interneten nyomuló konkurencia. A versenytársaid ugyanis ugyanazokért a csatornákért versenyeznek mint a Te terméked, a Te szolgáltatásod. Ugyanazokat a vevőket, ügyfeleket szeretnék megszerezni maguknak. A teljes kép tehát így néz ki:

Screenshot 2014-12-11 05.08.07

Ez a modell vagy térkép már elég pontos ahhoz, hogy segítsen eligazodni az interneten. A segítségével:

- tudsz online marketing tervet készíteni

- hatékonyabban tudod felépíteni a honlapod szerkezetét

- hamarabb elérheted, hogy honlapod bevételt hozzon a vállalkozásod számára.

Nézd meg alaposan a fenti ábrát. Nézd meg, hogy a csatornák, konkurensek között mennyire eltörpül a Te terméked honlapja! Több tényező befolyásolja azt, hány látogatód, illetve hány vásárlód lesz. És ez az ábra még sok egyszerűsítést tartalmaz, csak a legfontosabb tényezőket szemlélteti. Például nem szerepelnek rajta az egyre jelentősebb csatornává váló árösszehasonlító oldalak (arukereso.hu, argep.hu, olcsobbat.hu, kirakat.hu stb.), amelyek sok webáruháznak körülbelül annyi forgalmat hoznak, mint az AdWords vagy a Google kereső.

Akkor vagy a „piacon”, akkor vagy ott igazán az interneten, ha meg is találják a honlapod. Ha tudnak rólad. Ha a Te terméked jelenti a megoldást az emberek valamilyen problémájára. Ha a lehetséges vevőid megértik, milyen előnyük, milyen hasznuk származik abból, ha tőled vásárolnak. Ha bizalommal fordulnak hozzád.

Akkor vagy a piacon. Akkor vagy ott az interneten. Ezt biztosítja a marketing. Ezt nyújtja az online marketing.

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing101.blog.hu/api/trackback/id/tr5416230836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása

keresőmarketing tanácsadás keresőmarketing ügynökség keresőmarketing cégek keresőmarketing Verblender Yoga Barcelona

Down pillows, plasztikai sebész, Posca, Scrum master képzés, Business coach, Csonka Group, Trendglas Jena, Hello Hungary, online marketing ügynökség, Gutta.hu

down pillows Hamvay Lang plasztikai sebészet Posca firkabox egyéni business coaching Scrum master Sprint consulting Gutta.hu Trendglas Jena Csonka Group Hello Hungary Down pillows, plasztikai sebész, Posca, Scrum master képzés, Business coach, Csonka Group, Trendglas Jena, Hello Hungary, online marketing ügynökség, Gutta.hu

Gmlabor.hu, Gal termékek, Élelmister rendelés Webshop, ERP rendszer

Gmlabor.hu

gal termékek

élelmiszer rendelés webshop

prodosoft erp

Gmlabor.hu, Gal termékek, Élelmister rendelés Webshop, ERP rendszer

online marketing 101